Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Stateam si ma intrebam…

Stateam asa si ma intrebam: baiatul asta, cand va creste mai mare, sustinatorul carui partid politic va fi? Unul de stanga sau unul de dreapta? Dar iata despre ce este vorba:

Mediafax informeaza:

Profesor ameninţat cu bătaia de un elev de liceu: Vezi imaginile înregistrate de un coleg

Baiatul despre care ne vorbeste articolul este elev in clasa a IX-a si a avut media 6 la purtare pe primul semestru datorita multor absente nemotivate. Deci, judecand dupa numarul absentelor, pe baiat nu-l prea intereseaza scoala si nici nu se osteneste cu invatatul, lucru ce pare a fi destul de clar… Dar atunci de ce asa o revolta cand profesorul a vrut sa-i puna nota 2? Privind video observam ca elevul a simulat ca ar vrea sa-l loveasca pe profesor, a facut si un gest ca rastoarna catedra, de nervos ce era. Acum o sa aiba media patru la purtate si nu o sa poata promova anul. De unde pana unde un asa sentiment ca i se face o nedreptate – caci despre ce altceva poate fi vorba in ceea ce il priveste pe elev – daca un semestru intreg el nici nu a prea trecut pe la scoala (lucru din care rezulta ca scoala i se pare ceva total inutil), ca sa ajunga pana acolo incat sa faca un asemenea scandal? S-a asezat pe scaunul profesorului, la catedra, apoi s-a ridicat si cu o voce tare si revoltata ii spune acestuia: „Cine-mi da mie doi?!”, dupa care a mai batut si cu pumnul in catedra. Adica e ca si cum ar fi vrut sa spuna: „Asta (adica bietul profesor) imi da mie doi, ma? Tu, ma, imi dai mie doi? Cum indraznesti ma hahalera sa-mi dai mie doi, ca eu sunt baiat valabil, bai neica nimeni!”. Ca daca ii da doi lui  „il face” el pe profesor, sa-i arate si profesorului si intregii clase cine e el, ce tip di granda este! Si la asta sa ia aminte toti care incearca sa-l calce pe batatura! Ca el e tare, ma frate, si-i ii face pe toti una, doua!

Ei, sa ne imaginam cum va fi peste cativa ani un astfel de tanar. Cu Maybach-ul la poarta vilei (pardon, la poarta palatului), un prosper om de afaceri. Relatii sus puse, baiatul incepe si o cariera de parlamentar. Ajunge la Bruxelles sa reprezinte Romania in Uniunea Europeana! Ca doar e baiat valabil. Nu…aaaaa, nuuu, acuma numai e asa cum era in scoala. Acuma e si el baiat finut.  🙂  Da interviuri la prestigioase gazete, isi spune parerea facand eforturi de a lega o fraza corect gramatical. La ce i-a trebuit lui scoala? La nimic. Pai conteaza nota aia amarata la purtare, sau ce nota

Maybach in Sinsheim

Image via Wikipedia

iti pune profesorul la matematica? Evident ca nu! Conteaza ce ai in cap, conteaza sa stii sa te descurci, conteza ce relatii ai si stii sa-ti faci, asta conteaza! El a avut intotdeauna mari aspiratii, numai ca prostii de profesori nu l-au inteles niciodata: ce societate nedreapta si stupida! Dar si el si-a luat revansa cu varf si indesat: acuma ia masa numai in restaurante de lux, vorbeste preocupat la telefonul mobil foarte scump, care are si vreo 3-4 diamante incrustate. De-alea veritabile, ce parere ai? Cum adica false? Pai el merge cu lucruri din astea false ca toti mate-fripte de ingineri, doctori, profesori, care strang cureaua si-si cumpara un mobil de tot rahatul, dar se mai dau si mari pe deasupra? El e  un baiat valabil, neicusorule, un tip finut, puicusorule. 🙂  Nu ca toti idiotii aia de filozofi, de coate-goale aia de profesori, care ii spuneau lui ce si cum, nu? Il invatau pe el ce trebuie sa faca, nu? Ii puneau lui nota 2 in catalog, nu? Aia, nu? Aia carora statul le taie 25% din salariu si predau  cu foamea in gat, nu? Acuma, dupa ani, il intalneste pe profesorul care i-a pus doi. Romanul nu e, dom’ne, om rau, nu e om rau. I s-a facut mila de el: vai de capul lui si profesorul – remuneratie mica, dupa buget, Coane Fanica… Ca deh, asta am vrut, ca tampitii: un stat mic dar moral (si aici baiatul nostru, acuma ajuns om mare, a tras o injuratura, dar una asa, sanatoasa, pe romaneste!), de asta au facut prostii aia Revolutia! Pai cum  adica n-au fost prosti? Cum adica n-au fost prosti, ma? Ca traia toata lumea bine pe vremea lui Ceasca. Ca-i dadea si lu’ amaratu’ asta de profesor un apartament la doua camere, de traia si el ca lumea. Ca acuma tot la gazda sta, vai de capu’ lui.  S-au asezat asa la o teresa si i s-a facut mila de el, de bietul profesor. I-a dat vreo 3000 de euro, sa aiba si el acolo de o bere. Cica profesorul a vrut sa-i emita factura… Ce parere aveti? 😆  . I-a zis atunci: „Hai dom’ne, lasa factura aia, ma tata , ma!” . I-a venit sa si rada, profesor, profesor, da’ tot prost a ramas: auzi, pentru 3000 de euro sa mai emita si factura! Cand el pentru 3000 de euro nici nu se da jos din pat! Cica fica-sa, doctorita. A, nu. Nu in Romania, in Germania. Pai, adica era proasta sa ramana aici? Fata desteapta! Nu ca ta-su, un bou! Pai cum nu? Ma nene, a ramas aici, da? Da? Ok. Si ca sa ce monser? Ca sa ce? Sa predea unor tampiti, unor idioti, sa albeasca cu ei, nu? Unor coate goale, care ii mai si spun ca ce mama de bataie o sa-i traga daca le pune un doi! Cu alde astia, mate-fripte, de se cred si ei mari, dobitocii si-l mai si injura prin clasa! Eeeeee… (si aici scoase un oftat adanc si privirea i-a zburat departe, in zare) ca apoi brusc si spus cu gura plina: „Pai asa eram noi ma? Ce educatie se mai face acuma, frate?” A inghitit bucatica de friptura si continua suav dupa o inghititura de vin:  „Ma tati, pai noi aveam respect fata de profesorii nostri! (facand un gest larg cu ambele maini, voind sa evidentieze prin asta respectul general de care vorbea). Aveam respect fata de parinti, nu ca astia de acuma, vai de capul lor, ca ma intreb ce-o sa ajunga! Uite-te si tu la ei: bat profesori, injura in clasa, vorbesc la telefonul mobil in timpul orei, uite-te la ei ce fac. Pai asa eram noi?” Si cu voce tare: „Ma, iti dau cuvantul meu de onoare, daca fii-miu ar face asa, ma, uite-te la mine, ca vorbesc serios, ma, daca ar face asa, ba, vorbesc serios, il omor cu mana mea, ma! Auzi la ei, sa bata profesori! Pai numai sa-mi spuna profesorul ca a vorbit la telefon in timpul orei (bine, nu atunci cand il sun eu sau maica-sa, atunci e alta chestie), pai ia un omor acasa de e vai de fundul lui, ce vorbesti. Pai mai este educatia pe care am primit-o noi? Asa faceam cand eram in scoala? Vai de tineretul asta, unde ajunge cu educatia asta care se face in Romanica noastra, zau asa! Ca de aia pleaca pe capete peste hotare, vai de capul lor!”

🙂

aprilie 13, 2011 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 comentarii »

  1. Elevii nu mai au nici o frică de nimic pentru că nu mai există nici o autoritate. Ce riscă un elev recalcitrant? Să fie dat afară din şcoală. Oricum el îşi doreşte să fie pe stradă şi nu la şcoală, oricum el are cu siguranţă sute de absenţe… Pentru el exmatricularea este o binecuvântare pentru că-i eliberează timpul ocupat cu şcoala. Cu ce anume să-i sperii pe astfel de elevi?

    Părintele şi profesorul nu poate bate un copil, aşa e legea. Nici nu este normal să baţi un copil, nu este normal nici ca un copil să te intimideze doar pentru că nu-i poţi răspunde la violenţă cu violenţă. Ce este de făcut? Pe vremuri exista o soluţie, MONITORUL. Monitorul era un elev mai mare, de regulă mai bătăuş de felul lui şi cu autoritate în şcoală, care întreţinea disciplina în sala celor mai mici. Poate ar fi o soluţie.

    Comentariu de Bibliotecaru | aprilie 13, 2011 | Răspunde

    • Pe vremuri erau pedagogi in licee. Un elev mai mare… nu cred ca ar fi o solutie, pentru ca nu are pregatire in sens pedagogic, nici nu poate s-o aiba, e doar un elev mai mare. Iar daca ar fi bataus, atunci s-ar inrautati situatia, el fiind si elev.
      In perioada antebelica erau licee de baieti si licee de fete. A existat, in perioada dictaturii antonesciene, aplicarea pedepselor corporale la elevii de tipul celui din articolul Mediafax. Dar era o perioada de dictatura. Militara chiar! Nu spun ca pedepsele corporale ar fi o solutie. Doar incercam sa ma gandesc asa, istoric vorbind, cum a fost la noi.

      Pe de alta parte, la ora actuala, exista, din pacate, problema degradarii economiei romanesti. Problema aparuta dupa Revolutie. Si din aceasta cauza nu mai exista motivatie la elevi. Locul de munca nu ti-l mai asigura nimeni. Poti sa faci o facultate, dar, pe urma, sa profesezi altceva. In felul acesta scoala isi pierde din substanta. Bani sa ai! Capital sa ai! Restul se cumpara si se vinde. O ideologie precum neoliberalismul, care pune banul si capitalul deasupra muncii, poate fi valabila? Si nu ma refer numai la Romania, dar si pe plan mondial. Eu cred ca nu, pentru ca nu se axeaza, ca sa zic asa, pe aceasta valoare care se numeste munca. Aceasta stare cred ca ii demotiveaza si pe profesori. In general vorbind, se creaza senzatia ca scoala, elevatia nu mai au niciun rost. Importanta e reusita in viata! Iar aceasta reusita se concretizeaza prin capital si bani. Atunci esti un invingator! Da, este dupa modelul american dream: a pornit cu palmele goale si a ajuns miliardar! And he is a winner! Uitati-va la celebrele cuvinte ale lui Condoleezza Rice, cand cu conflictul din Kosovo: „Ce atata istorie?”, si ea e profesor universitar…
      Dar iata ce am citit pe un blog al unei tinere:

      http://gabryellehelen.wordpress.com/2011/04/12/nu-ma-poti-ucide/

      Ideea finala este sa-ti dobandesti libertatea, sa faci totul – „pot sa fac totul!” – sa mergi mai departe privind tinta spre telul tau si numai al tau. La ce sa te mai uiti si la altii, mai nevoiasi, doar tu si telul tau, caci in aceasta ideologie ultra-liberala doar reusita personala conteaza. Este foarte interesanta postarea Gabrielei, ca sa vedem ce efecte produc in om o asemenea ideologie. Iar titlul este semnificativ: „Nu ma poti ucide!”. Ceea ce m-a facut sa ma intreb daca nu cumva, pe plan mondial chiar, prin aceasta ideologie, nu se urmareste cumva crearea unei noi rase umane – cea de invingatori – restul fiind eliminati prin selectie naturala, neputand face fata competitiei… Si stau si ma intreb daca nu are ceva din aceasta doctrina: „Umanitatea Noii Lumi este aceea care are drept misiune si Karma, de a insamanta germenii unei Rase viitoare, mai mare si mai glorioasa; ciclurile de materie vor fi urmate de cicluri de spiritualitate si de dezvoltare mentala completa„, cum a spus cineva… n-are importanta cine (nu e vorba de Hitler). Adica schimbarea lumii si a societatii umane. Observati cuvintele „mai mare si mai glorioasa”. Dar de ce trebuie sa fie asa si cui foloseste asta – mai mare si mai glorioasa?
      Iata un alt exemplu de cum au inceput sa gandeasca tinerii:

      http://maziluraluca.blogspot.com/2011/03/de-ce-usl-nu-e-in-carti-acum-si-in.html

      Se absolutizeaza utopic competitia, meritocratia, sa fi cel mai bun, sa nu-ti pese de altul. Liber sa fi, nu v-ati prins? Sa fi numai tu beneficiarul muncii tale! Cealalta jumatate, treaba ei ce face! Iar ceea ce este mai grav in aceasta ideologie, privitor la libertate, este ca singura responsabilitate in aceasta imensa libertate este sa traiesti numai tu bine, sa faci bani, sa faci avere, numai pentru tine. Importanta este recompensa mare, pentru efortul mare pe care individul il face. Restul? Restul nu vor sa munceasca! Cei care au reusit sa acumuleze bani multi si capital mare, aceia sunt invingatorii…

      Iar in felul acesta, nu mai este importanta scoala, numai este important un spectacol de Opera, un concert simfonic. Ci este important numai „to make business”, „to earn more money”, „to be a winner”, „to be the best”, etc!

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 14, 2011 | Răspunde

    • Referitor la ceea ce am spus mai sus, imi amintesc o replica din celebrul serial italienesc Caracatita. La un moment dat s-a pus problema, in film, cine a castigat din toate astea. Si a fost o replica pe care si acum o tin minte : „A castigat banul!”.

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 14, 2011 | Răspunde

    • Adevarul este ca nu numai elevii sunt tulburati, dar si oamenii maturi. Caci este importanta si educatia pe care o primesti in casa.
      Dar sa facem o comparatie cu felul in care era pe vremea lui Ceausescu. Pe atunci scoala avea o finalitate – locul de munca, pe care statul ti-l garanta prin Constitutie. Munca era pusa la justa ei valoare, pentru ca trebuia sa muncesti pentru a ajunge sa ai realizari. Dar si merita, pentru ca, spre exemplu, daca cineva a absolvit o facultate, avea si locul de munca asigurat, avea si un salariu mai mare si o pozitie sociala mai buna. Nimeni nu ramanea pe drumuri, fara loc de munca. Si pe atunci erau elevi recalcitranti, dar de felul acesta sunt peste tot in lumea asta. Scoala insa il motiva atat pe elev cat si pe profesor. Altfel nu se explica numarul mare de candidati pe un loc la facultati si universitati, asa cum a fost pe atunci. Pe cand acum scoala nu mai motiveaza pe cineva: nici pe elev sau student si nici pe profesor. Pentru ca starea economica a tarii s-a degradat, mergand pe ideea „let’s make business”. Iar unul cu 8 clase primare poate avea o afacere prospera (bine, dar cum?, asta e alta problema), sau altul, cu o instruire slaba, poate ajunge primar, europarlamentar, si exemplele nu lipsesc. Sau, dupa cum am mai spus, poti sa faci o facultate, pregatindu-te intr-un domeniu, dar sa lucrezi in alt domeniu, sau sa nu ai deloc un loc de munca, desi esti bun in meseria ta. Ba mai mult chiar, am citit si am si scris despre faptul ca nici nu e prea bine sa fi prea calificat – nu esti vazut bine in firma. Pui interesele altora in pericol, nu cumva sa se destepte patronul si sa iei locul altuia, mai slab instruit decat tine. Deci esti vazut ca un pericol daca esti prea bine pregatit! In cazul asta trebuie sa faci eforturi fizice si intelectuale sa pari mai prost. Ti se spune sa-ti deschizi propria ta afacere, chiar de oameni cu convingeri mai mult social-democrate decat liberale. Sa te descurci pe cont propriu si in felul acesta a aparut firma de apartament, mult mai profitabila pentru individ decat „mamutul industrial” care consuma mai mult decat producea, dar care asigura de munca la mii de oameni si care a avut o soarta trista: a trebuit, precum dictatorii, sa fie desfiintat (nu modernizat sau eficientizat prin privatizare, ci desfiintat!). Mai nou, Presedintele Basescu ii admira pe cei care au emigrat, pentru ca au avut curajul sa faca ceva sa traiasca mai bine, sa-si imbunatateasca starea materiala, asa cum si domnia sa a facut in tinerete, pe vremea lui Ceausescu, cand se traia prost. La anumite emisiuni am aflat ca acestia sunt „oamenii de dreapta” ai Romaniei, cei adevarati, caci si-au luat destinul in maini, cu convingere ca vor reusi si au plecat peste hotare si muncesc acolo, fac bani si mai trimit si in tara: ei sunt intreprinzatorii! Deci iata un alt mod de a te descurca: sa pleci in strainatate, hotarand tu ce e cel mai bine pentru tine si pentru familia ta si actionand in consecinta! Statul trebuie sa fie mic, dar moral, ca nu-i poate ajuta pe toti.
      Unii fac un haloimas din tot felul de ideologii: liberala, neoliberala, conservatoare in spiritul de sfarsit de sec. XIX, dar si in spirit anglo-american contemporan, socia-democrata, liberala erodand traditia si spiritualitatea romaneasca si deschizand, in felul acesta, larg calea distrugerii libertatii si a drepturilor omului.
      Altii, in alta parte de lume, propun Biblia laica, pentru ca libertatea sa nu se mai obtina prin identificarea omului cu sinele sau religios – intalnirea intima cu Dumnezeu. Se construiesc noi Turnuri Babel, ca omul sa arate, nu-i asa, ca „are sange in instalatie”, ca poate, poate, poate, si iarasi poate numai el, el, el, si numai el singur! Si toate acestea pe un fond de nemultumire generala care, dupa cum s-a vazut si la recentul miting de la Londra, a cuprins intreaga Europa! A aparut criza datoriilor publice si tari aflate in pericol foarte mare de a intra in incapacitate de plata. O tara precum Grecia, de vreo 11 milioane de locuitori, a ajuns sa aiba datorii de 300 miliarde de euro, si se inlatura dictatorii din nordul Africii! Istetii de francezi – varf de lance, bineinteles.
      Nu arata asa, oare, lumea in care traim?
      Si atunci…

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 14, 2011 | Răspunde

  2. Monitorul nu bătea indisciplinaţii, nu acesta era rolul lui. Chestiunea era că cei mai mici nu-l băteau pe el ca să se răzbune. Monitorul nota doar conştiincios abaterile şi, în urma abaterilor, profesorii stabileau şi pedepsele. Pedepsele se puteau traduce în rămas după ore într-o sală de pedeapsă (asta se foloseşte şi la americani), linia la palmă, sau, mai intelectual, în teme suplimentare sau, în cazuri mai grave, erau puşi în discuţia consiliului profesoral unde se putea merge până la eliminarea din toate şcolile. Avantajul păstrării disciplinei cu monitori este că, orice s-ar întâmpla în şcoală, monitorii notează vinovaţii. Prin acest sistem nu se ajunge la o escaladare a conflictelor şi violenţelor.

    Pedeapsa corporală la şcoală a fost de la bun-început, nu are legătură cu dictatură. Dacă vă amintiţi şi Creangă povesteşte de Sfântul Niculai din cui. Interzicerea bătăii în şcoli a fost, dacă ţin eu bine mine, undeva mult după război, odată cu venirea comuniştilor la putere.

    Comentariu de Bibliotecaru | aprilie 14, 2011 | Răspunde

    • Poate ca un pedagog ar fi mai bun decat un monitor. Pentru ca are o pregatire speciala si, conform DEX:
      „se ocupă, teoretic și practic, cu munca didactică și educativă”.
      http://dexonline.ro/definitie/pedagog
      Nu sunt pentru pedepsele corporale, ci pentru dialog si intelegere a unor probleme. Trebuie sa cunoastem cauzele care determina un anumit comportament, acestea trebuie analizate, pentru a lua o masura corespunzatoare si care sa fie si eficace. Trebuie vorbit cu omul, prieteneste, pentru ca sa-l intelegi. La fel si cu baiatul despre care ne-a relatat Mediafax. Masurile de forta nu garanteaza eficacitatea si nici nu cred ca e bine sa fie folosite. Poate ca se simte exclus din diverse motive, poate ca are probleme in familie, pot fi multe aspecte, iata, cat se poate de reale in societatea noastra de azi.

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 15, 2011 | Răspunde

    • Dar important este ca scoala sa inceapa sa-i motiveze atat pe elevi si studenti cat si pe profesori. Sa ne gandim si la profesori: foarte multi au fost disponibilizati, au salarii mici, lucruri care, evident, demoralizeaza.
      Dupa parerea mea, la ora actuala, scoala nu mai are nicio finalitate clara pentru elev sau student. S-ar putea sa-ti gasesti loc de munca, s-ar putea sa nu-ti gasesti loc de munca (in domeniu pentru care te-ai pregatit). Spre exemplu, o cerinta la angajare este sa ai minim cinci ani experienta in domeniu. Or, un absolvent de facultate nu are cum sa aiba o experienta de cinci ani in domeniul respectiv, obiectiv vorbind. In schimb este indemnat sa inceapa o afacere pe cont propriu… De parca experienta in afaceri ar avea din belsug! Si cand te gandesti ca nu putini sunt cei care au reusit in afaceri, dar dupa o munca de 20 de ani(!!)intr-un domeniu de activitate! Din aceasta cauza, pentru ca nu are o finalitate clara, scoala nu-l motiveaza pe individ. Pe de alta parte, cum sa aiba o finalitate clara cand economia nationala s-a degradat? Si nu mai vorbesc de modificarile din Codul Muncii, care il pun pe angajat la cheremul patronului.

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 15, 2011 | Răspunde

  3. Evident, lunga pledoaria a societăţii în declin nu am cum să o contrazic pentru că este reală, foarte reală.

    Comentariu de Bibliotecaru | aprilie 14, 2011 | Răspunde

  4. […] săturat de tot, dar îmi este dor să mă satur din […]

    Pingback de M-am săturat! « Gabriela Elena | aprilie 17, 2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: