Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Bravo Clujana!

Iata ce se spune in articolul din Gandul:

CUM VREA „CLUJANA” SĂ INVADEZE CU PANTOFI ROMÂNEŞTI PIAŢA DIN RUSIA. Secretele afacerii care a crescut cu 10% în criză – GALERIE FOTO

de Loredana VOICULESCU

În 2010 producătorul de încălţăminte a exportat pe pieţele din Franţa, Italia şi Germania, nefiind însă exporturi sub brand propriu, ci doar pe modele cerute de clienţii externi

si:

Creştere de 10% în 2010

„Clujana” a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 9,7 milioane lei (2,3 milioane euro), cu 10% mai mult faţă de anul anterior. Creşterea vânzărilor a fost posibilă şi prin majorarea vânzărilor pe piaţa internă, iar în 2011 conducerea fabricii are în plan deschiderea a 2-4 magazine în Bucureşti. „În Bucureşti nu avem magazine care să fie ale noastre. Dacă vânzările vor merge bine, luam în calcul şi deschiderea unor noi magazine şi în alte oraşe din ţară”, a mai arătat Ţărmure.

Marţi, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a declarat într-o conferinţă de presă că în acest an se vizează recucerirea pieţei din Rusia, unde societatea a avut o prezenţă constantă înainte de 1989.

„Conducerea «Clujana» poartă discuţii pentru a intra cu produse de încălţăminte la export pe pieţe din Rusia, unde a avut o prezenţă constantă înainte de 1989, dar şi să intrăm pe pieţe din alte ţări. Sperăm să recucerim, în acest an, pieţele din Estul Europei, după ce, în anul 2010, am reuşit să ieşim la export în Franţa, Italia sau Germania. «Clujana» era o marcă respectată, iar produsele sale sunt recunoscute pentru calitatea deosebită. Dorim să ne impunem prin calitate, raportată la preţ”, a spus Tişe. SC „Clujana” are, în prezent, aproximativ 400 de angajaţi care vor primi, începând din 1 ianuarie, salarii majorate cu cinci la sută.

În 2009 „Clujana” a avut o cifră de afaceri netă de 8,68 milioane lei şi un profit net de 729 lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. În 2004, datoria faţă de stat a „Clujana” a fost convertită în acţiuni, AVAS devenind acţionar majoritar, ulterior administrarea companiei a fost cedată către CJ Cluj.”

Clujana merita felicitari! Ceea ce imi place este ca exista preocupare, societatea cauta solutii pentru extinderea vanzarilor si, iata, reuseste. Produsele Clujana sunt de foarte buna calitate. Am o pereche de ghete de iarna marca Clujana si sunt foarte multumit. Desi nu sunt noi, pielea se comporta foarte bine, talpa este intr-o stare foarte buna, sunt calduroase. Preocuparea serioasa pentru crestere economica si export merita toata lauda! Pentru ca reusim sa demonstram ca se poate! Chiar este posibil ca prin munca sustinuta, prin seriozitate, prin calitatea produselor, prin politici inteligente de marketing sa reusim, iar Clujana este un exemplu in acest sens. M-a bucurat enorm cand am citit acest articol. As vrea sa vad mai multe intreprinderi precum Clujana. O intreprindere de talia Clujanei trebuie sa-si extinda afacerile si sa lupte pe pietele din exterior pentru ca sa se impuna. Este firesc sa fie asa. Nefireasca, pentru Romania, este starea generala actuala a economiei, deoarece Romania are un potential extraordinar, dar nu e valorificat cum trebuie. Clujana demonstreaza ca se poate! Nici nu banuiti cat de bucuros sunt! Poate ca pare copilaresc ce spun, dar asta e starea mea sufleteasca: de bucurie pentru o intreprindere care rezista si care va rezista gratie muncii si seriozitatii. Asta vreau sa vad in Romania: mai multe Clujane! Si, ca s-o spun pe sleau, vreau sa vad ca merge treaba! Pentru ca este posibil, foarte posibil lucrul acesta!

Dificultatile exista:

„În schimb, Mihai Ionescu, secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor (ANEIR), spune că de fapt firmele româneşti încearcă să ajungă pe această piaţă.

„Sunt două probleme. Deşi există mare interes pentru mărfurile româneşti din partea pieţei ruse, nu atât din partea Moscovei, partea românească nu a reuşit să îndeplinească cerinţele acestei pieţe. Cei de acolo vor ca marfa să fie importată de români, pe riscul lor. Am avut un centru de promovare pe această piaţă, dar a fost închis din lipsa finanţării de la bugetul de stat”, a declarat pentru gândul Mihai Ionescu. O altă problemă este cea legată de finanţare.

„Exportul presupune un efort financiar. Firmele trebuie să blocheze banii până când marfa se vinde în totalitate. Nu oricine poate deschide un magazin acolo”, a explicat Ionescu. El a arătat că în prezent sunt discuţii cu Ministerul de Externe şi cel al Economiei pentru înfiinţarea unui centru de promovare a comerţului cu Rusia, China şi Egipt. În 2009, exporturile Rusiei în România erau de circa două miliarde de euro, iar cele ale României în Rusia erau de aproximativ 100 de milioane de euro.”

Ei, aici vreau sa vad ca se implica Guvernul: pentru a ajuta firmele romanesti sa-si exporte produsele. Vreau sa vad lucruri concrete din partea Guvernului, nu vorbe! Trebuie sa fie dati bani de la bugetul de stat pentru promovarea produselor romanesti. Beneficiile pe care un export performant le-ar aduce tarii noastre sunt foarte mari si produsul romanesc de calitate foarte buna ar fi cel mai bun brand de tara. Clujana, iata, este un brand de tara si ne putem mandri ca avem o asemenea intreprindere. Putem sa facem mai mult, iar statul trebuie sa ajute firmele romanesti. Ar trebui sa incepem cu totii sa construim. Si putem sa recladim economia tarii noastre si s-o facem mult mai performanta decat era inainte. Spun asta pentru ca si posibilitatile actuale sunt mai mari, dar partea proasta e ca acestea nu sunt folosite cum trebuie. Trebuie curaj! Si trebuie refacuta economia nationala. Lucru care este posibil!

ianuarie 19, 2011 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: